piątek, 21 sierpnia 2015

XV Podlaskie Święto Chleba – Muzeum Rolnictwa w Ciechanowcu



16 sierpnia 2015 roku odwiedziłem Muzeum Rolnictwa w Ciechanowcu, aby uczestniczyć w XV Podlaskim Święcie Chleba.  Ku mojemu zaskoczeniu impreza cieszyła się olbrzymią popularnością a nie byłem na niej już kilka lat. Pogoda dopisywała tego dnia jak praktycznie w całe wakacje. W pierwszej kolejności podziwiałem zbiory działu techniki rolniczej. Z roku na rok ten dział się powiększa, jest, co oglądać zarówno dla laika jak i prawdziwego konesera. Z przodu pałacu przed gazonem została ustawiona mała scena na niej występowała m.in. kapela z Ciechanowca „Kłosy”. Udało mi się zobaczyć ceremonię dożynkową koło wiatraka- wyjście w pole, żęcie sierpem oraz kosą. Prezentację białoruskich obrzędów dożynkowych czy też przygotowania do młócenia zboża młocarnią napędzaną lokomobilą parową. Imprezę uważam za udaną pomimo tego, że nie zostałem na głównej atrakcji wieczoru – zespole Enej.
 




























Brak komentarzy:

Prześlij komentarz